läst/titt tips

Denna blogg kommer att alltid presenteras med bilder och lite text och den läses bäst från botten och upp om ni önskar rätt flöde i bloggen. Skulle ni undra något eller få ett mer uttömmande beskrivning så lämna en kommentar vid aktuellt inlägg där jag också lämnar svar, önskas mail svar så glöm inte skriva mail adress!

onsdag 8 augusti 2012

alla fyra äggen blev svalor:) instinktiv så gapa dom i kör när jag lyfte kameran tyvärr så han dom stänga när dom insåg att det inta var föräldrarna;) så nu ska jag börja räkna sval bäbisar och se hur många det hinner bli innan båten blir klar, vågar ni gissa? dom kan häcka två gånger per år så 4+4 för detta par så kommer det säker flytta in fler när dom ser hur bra det är så 4 par med 8ägg per år så jag måste gissa på 200;) den som gissar rätt får följa med på båten i samma antal dagar

1 kommentar:

  1. Vågar inte gissa, för tänk om jag får rätt och ska vara på båten i 130 dagar, jag som inte är speciellt förtjust i att åka båt. Ha det gott. kram syster yster

    SvaraRadera